בניית אתרי אינטרנט שיווקיים לעסקים בייחס אישי וליווי עד לתוצאות

למה לבנות אצלי?

בניית אתרים בוורדפרס טל מזרחי - שיווק דיגיטלי
תמונה של טל מזרחי שיווק דיגיטלי בנושא בניית אתרים

היי! נעים מאוד אני טל,

אני בונה אתרי אינטרנט לעסקים במסירות אישית לכל פרויקט ומלווה אתכם עד לתוצאות בשטח. אני מאמין שאתר טוב נבנה ביחס אישי, הקשבה ומקצועיות.

יתרונות

ייחס אישי, הסברים בגובה העיניים.

שירות מהיר, מסודר ומקצועי.

דו׳׳ח תוצאות/הוצאות חודשי מפורט.

ניהול כל השיווק שלך תחת מטרייה אחת.

אתר מוכן לשיווק תוך מספר ימים

תיק עבודות

המלצות

המלצות גוגל

תהליך בניית אתר:

הבנת הפרויקט

בשלב ראשון אני הולך להכיר את העסק שלכם, להבין מה סוג האתר המתאים לכם, ואיפה כדאי לפרסם אתכם באינטרנט. 
הצעת מחיר ראשונית וממשיכים.

אפיון האתר

בשלב האפיון אנחנו מתכננים וכותבים כל עמוד באתר שלך, וכשאני כותב ׳אנחנו׳ אני מתכוון לאני ואתם ביחד, חשובה לי המעורבות שלכם בתהליך התכנון.

בניית האתר

הגענו לשלב הביצוע, זה השלב שבו אני בונה את האתר החדש שלכם ע׳׳פ התכנון המדויק משלב האפיון.

הצגת האתר, תיקונים והשלמות

בשלב הרביעי אציג לכם גרסה ראשונית של האתר, ונערוך בו 3 סבבי תיקונים כדי להגיע לתוצאה של 100%. 
כך נהיה בטוחים שהפרויקט מסתיים בלי משימות פתוחות ואתם מרוצים עד הגג מהאתר החדש.

הדרכה וסיכום

בשלב האחרון חשוב לי לתת לכם הדרכה בסיסית ולא ממש מסובכת על איך להשתמש באתר שלכם באופן עצמאי ללא תלות באנשי מקצוע, תמיד טוב שתהיה לכם את היכולת.

פרסום וקידום האתר שלכם באינטרנט

לקוחות לא יגיעו לאתר שלכם לבד, צריך לקדם ולפרסם אותו ברחבי האינטרנט. אני ממשיך אתכם יד ביד גם בפרסום האתר שלכם ונותן לכם מגוון פתרונות דיגיטליים כך שלא תצטרכו לחפש עוד אנשי מקצוע.

פרטים טכניים, משעממים, וחשובים על האתרים שלי:

  • בנוי על מערכת WordPress.
  • מעקב נתונים – כמה פניות, כניסות מכירות קיבלת החודש? 
  • עיצוב תבנית בהתאמה אישית. 
  • סקירת אתרי מתחרים. 
  • אפיון אתר מנקודת מבט שיווקית.
  • התאמה מלאה למכשיר נייד וטאבלט. 
  • Ux – דגשי חוויית משתמש ומסע הלקוח. 
  • מיקרו קופי – כתיבה שיווקית נכונה.
  • מהירות טעינת אתר סבירה. 
  • תוסף elementor pro.

מה באמת צריך לדעת לפני שבונים אתר אינטרנט לעסק?

תשקיעו באתר אינטרנט איכותי 

אתחיל בזה שלא כל פרסום הוא פרסום טוב, ולא כל אתר הוא אתר שמכניס לקוחות. אני בטוח שרוב בעלי העסקים קיבלו לפחות פעם אחת חוויה שלילית מהשיווק הדיגיטלי שלהם, יש גם בעלי עסקים שלא מצליחים להאמין שגם העסק שלהם יכול להתקדם באינטרנט. 

אני כאן להגיד לכם שאתר אינטרנט איכותי עם פרסום מדויק יכול להזרים לקוחות לעסק שלכם על בסיס קבוע. 

סליחה שאני ישיר מדי אבל אם יש לכם עסק ואין לכם אתר אינטרנט שמכניס לקוחות, אתם צריכים להתעשת על החיים של העסק שלכם. אני בטוח שתעשו את הצעד הזה, השאלה היא מתי. 

ונחזור לעניין, כשמדברים על בניית אתרים יש המון דברים שצריך להתייחס אליהם, איך מגדירים מחיר לאתר אינטרנט? מה היא המערכת הטובה ביותר לבניית האתר? בואו נתחיל. 

מערכת וורדפרס וכל השאר 

אין ספק שמערכת וורדפרס היא המערכת הטובה ביותר לבניית אתרים, לבטח שמעתם גם על wix ועל עוד מערכות קוד סגור כמו site123 ועוד. 

וורדפרס היא מערכת קוד פתוח. 
wixsite123 הן מערכות קוד סגור, מה ההבדל בין מערכת קוד פתוח למערכת קוד סגור? 

– מערכת קוד פתוח היא תוכנה חופשית לשימוש ציבורי שלא נשלטת ע׳׳י חברה מסחרית ויש לעניין הזה יתרונות: אין צורך לשלם על המערכת, אם אתם מעוניינים להעביר את האתר שלכם לשרת אחסון אחר אפשר לבצע זאת בקלות. 
למעשה במערכת קוד פתוח קוד המקור של האתר שלכם הוא נגיש, במילים פשוטות אפשר לצרוב עותק של האתר שלכם למקרה חירום ולשמור אותו במקום בטוחה או להעביר את האתר ממקום למקום. 

בהשוואה למערכת קוד סגור שכדי להשתמש בה צריכים לרכוש מנוי חודשי, ולהיות כפופים לתנאיה חברה של חברה מסחרית. 

כשבונים אתר על מערכת קוד סגור, לא יהיה ניתן להעביר אותו לשרת אחסון אחר כי במקרה הזה לא תקבלו גישה לקובץ המקור כי מדובר במערכת שקוד המקור שלה סגור. 

למה אנשים בכל זאת יעדיפו להתפשר ולבנות אתר במערכות כמו wixsite 123, או כל מערכת קוד סגור שהי? כי זה הרבה יותר קל. הרבה יותר קל לבנות אתר על מערכת קוד סגור, למעשה המערכות האלה נבנו כדי לשרת את האינטרסים של בעלי עסקים ובלוגרים קטנים שלא מבינים בבניית אתרים אך רוצים לבנות לעצמם אתר קטן. 

כמובן שהתוצאה במערכות האלו היא הרבה פחות מקצועית ולדעתי האישית לא מתאימה לעסקים. 

אנחנו יכולים להמשיך ולדבר שעות על למה לא כדאי לבנות אתר במערכת קוד סגור, אבל אני רוצה להתמקד במערכת אחת מדהימה שלא צריכה להיות כלולה בהשוואה עם שאר המערכות כי היא שמה אותן בכיס הקטן. 

מערכת וורדפרס לבניית אתרים: 

כמו שכתבתי בתחילת המאמר וורדפרס היא מערכת קוד פתוח ואין ספק שזה יתרון ענק: היא לא מסחרית, אפשר להעביר את האתר ממקום למקום. אין צורך להיות תלויים בחברת אחסון אחת, אין צורך להיות כפופים לרגולציות של חברה מסחרית, ואין צורך לשלם כסף בעבור המערכת. 

הקטע הוא שאי אפשר לבנות אתר וורדפרס לבד, זה דורש איש מקצוע מיומן או חברה מקסימה לבניית אתרים כמונו. 

מהבחינה הטכנית וורדפרס היא מערכת מורכבת ומצריכה יכולות מקצועיות גבוהות. 

כשבונים אתר בצורה מקצועית בוורדפרס, התוצאות עולות על כל ציפייה. אין ספק שוורדפרס מספקת את התוצר הטוב ביותר מבין כל המערכות ובדיוק בגלל זה היא שולטת בשוק עם 23% מהאתרים בעולם, יש עשרות אם לא מאות חברות לבניית אתרים כך שזה נתח לא ייאמן. 

וורדפרס מבחינת יכולות עיצוב: 

במערכות קוד פתוח וגם במערכות קוד סגור אפשר להגיע ליכולות עיצוב גבוהות, אבל אתרי אינטרנט לא נמדדים רק ע׳׳פ העיצוב אלא על פי חווית המשתמש, מהירות הטעינה, ואלמנטים נוספים. 

בשורה התחתונה עדיף תמיד לבנות אתר על מערכת קוד פתוח כדי לא להיות מוגבלים לרגולציה של חברה מסחרית כל שהיא ולהשיג תוצאות ברמה מקצועית וגבוה יותר. 

מחיר בניית אתר אינטרנט לעסק: 

מחיר לבניית אתרי אינטרנט הוא נושא מורכב עם טווח מחירים רחב ומבלבל, כתבנו על זה מאמר מורחב כאן בקישור הזה. כאן אעבור על הנקודות על הנקודות החשובות: 

טווח המחירים של בניית אתרים הוא רחב מאוד בגלל סוגי ההצעות השונות: 

  1. בניית אתר סטנדרטי במערכת וורדפרס תעלה לכם בין 4000₪7000₪ אצל חברה לבניית אתרים או איש מקצוע, זו האופציה המומלצת ביותר מבין כל ההצעות.
  2. פיתוח אתר בעזרת כתיבת קוד תתחיל מ- 7500₪ ויכולה להגיע גם לכמה עשרות אלפי שקלים, האופציה הזו לא מומלצת לעסקים קטנים שלא צריכים אתרים מורכבים מדיי.
  3. האופציה הפחות טובה אך היותר חסכונית היא בניית אתר בחינם באופן עצמאי, זכרו שאתר שלא נבנה על ידי בעל מקצוע גם נראה ומרגיש כך ואין ספק שיהיה פחות מקצועי, הרחבנו על זה המון במאמר המלא. 

דרכי התמחור לאתר אינטרנט: 

  1. תמחור ע׳׳פ מספר שעות עבודה – התמחור השעתי מתחיל ב-100₪לבין 250₪ של בונה/מפתח אתרים. לרוב מי שיעבד במתכונת הזו יהיו פרילאנסרים וחברות קטנות. 
  2. תמחור ע׳׳פ מחיר בסיס ותוספות – זו הדרך המומלצת ביותר. מחיר הבסיס כולל את העמודים הבסיסיים של אתר אינטרנט, התוספות הן כתיבת תוכן, עמודים נוספים באתר, ותכני מדיה כמו עיצובים גרפיים ותמונות. בעזרת שיטת התמחור הזו אתם מקבלים בדיוק מה שמגיע לכם ולא משלמים מחיר כללי שנזרק לעברכם.

איך מגדירים מחיר לאתר אינטרנט? 

טווח המחירים בשוק בניית האתרים בהערכה גסה נע בין 1500₪ עבור אתר ׳׳one page׳׳ ועד עשרות ומאות אלפי שקלים לאתרים מורכבים יותר.  
לא ניתן לתמחר בכלליות אתר אינטרנט, הסיבה הפשוטה לכך היא המון גורמים משתנים שמשפיעים על המחיר. 

4 הגורמים שמשפיעים על המחיר של האתר שלכם.

  1. כמות הזמן הנדרשת:
    זמן בניית האתר הוא פרמטר מרכזי המשפיע על המחיר; 
    שיטות התמחור הן תמחור לפי שעת עבודה (כ 100₪ – 250₪). 
    או השיטה הנפוצה יותר – תמחור גלובלי של בניית האתר, ללא חישוב שעות עבודה. 
    תמחור גלובלי מונע חילוקי דעות מיותרים ומשתלם לשני הצדדים. 
    תמחור לפי שעת עבודה נפוץ יותר כשצריך לשפץ אתר קיים. 
  2. משאבים שעולים כסף:
    כתיבת טקסטים ומאמרים מקצועיים, תמונות, סרטונים, צילום, גרפיקה מותאמת לעיצוב האתר וכל משאב שצריך לרכוש באופן חיצוני.
  3. תבנית מוכנה או בהתאמה אישית (תבנית היא השלד של האתר שלכם).

ערכתי סיקור קצר של היתרונות והחסרונות בין שתי האופציות: 

תבנית מוכנה: 

זולה יותר מתבנית מותאמת אישית, לא מומלץ לבחור באופציה הזו כיוון שהעסק לא מקבל שיווק שמותאם לו אישית, והתוצאה המתקבלת היא שיווק ירוד.  
כיום 75% מהאתרים בנויים על תבנית מוכנה – בחוסר מקצועיות. 

יתרונות תבנית מוכנה 

חסרונות תבנית מוכנה 

מצריך פחות זמן וכסף 

שיווק כללי, ולא מותאם אישית לצורכי העסק 

לא מצריך רקע שיווקי או ידע עמוק בבניית אתרים 

חוסר שליטה בהעברת מסרים נכונה לגולש 

 

האתר שלכם יהיה דומה לרוב האתרים – משעמם את הגולש ולא מניב תוצאות כראוי 

 

חוסר שליטה בעיצוב האתר 

 

חוסר שליטה בתכנון מסע הלקוח וחווית המשתמש 

תבנית בהתאמה אישית: 

כשיוצרים תבנית בהתאמה אישית, אפשר לשלוט בכל אלמנט במבנה האתר ובפרטים הקטנים שבו. כך התוצאה המתקבלת היא שיווק נכון, מדויק, ומותאם אישית לסוג העסק שלך. 
תבנית בתאמה אישית מעבירה את המסר בצורה נכונה יותר ללקוחות הפוטנציאליים. 

יתרונות תבנית בהתאמה אישת 

חסרונות תבנית בהתאמה אישית 

שיווק ממוקד ומותאם אישית לעסק 

דורש יותר זמן לפיתוח 

שליטה מלאה בעיצוב האתר 

יקר יותר בצורה משמעותית 

שליטה מלאה בהעברת המסרים 

מצריך זמן ותקשורת מבעל העסק לטובת אפיון 

אתר ייחודי שמציג את הזהות העסקית הייחודית שלכם באינטרנט 

 

תכנון מלא של מסע הלקוח וחווית המשתמש 

 

 

  1. הרמה המקצועית של התוצר – משפיעה על המחיר.

הפער בין אתר מקצועי לבין אתר ממוצע, מתבטא בהפרש של כמה מאות אחוזים בתפוקת הביצועים. 
אתר שמכניס יותר כסף – שווה יותר כסף. לכן התשלום על בניית אתר ברמה מקצועית יותר יהיה גבוה יותר. 

יש לקוחות שמבינים את החשיבות באופן מיידי, ויש לקוחות שיעברו שניים שלושה אתרים ממוצעים ורק אז יבינו ששווה לשלם על אתר טוב. 

מהן העלויות הנלוות לבניית אתר? 

  1. אחסון האתר בשרת אינטרנט, מחירו של אחסון לאתר אינטרנט בודד נע בין30₪ל60₪ חודשי קבוע. קיימות עשרות חברות אחסון בתנאים שונים ובאיכות משתנה, חשוב לבחור זאת בעזרת בעל המקצוע.
  2. דומיין – שם האתר שלכם. לדוגמה שם האתר שלי הוא Talix.co.il, דומיין ישראלי בסיומת il עולה כ- 70₪90₪ וצריך לחדש אותו בכל שנה. 

למה לא כדאי ׳׳להשכיר׳׳ אתר בתשלום שנתי/חודשי:

זו אחת הנקודות החשובות במאמר – חשוב שתבינו אותה היטב: 
אם הציעו לכם לבנות אתר אינטרנט ולשלם עליו באופן חודשי או שנתי קבוע: האתר נבנה עבורכם רק כדי שתחתמו על חוזה אחסון ארוך טווח בשרתי החברה. 

חברות שיציעו לכם לשלם על אתר באופן חודשי או שנתי, אלו בדרך כלל המסחריות והגדולות בשוק. 
לחברות האלו מטרה אחת – להוציא מכם כסף עבור אחסון האתר וחתימת חוזה לטווח ארוך. 

זאת אומרת שבניית האתר היא רק המוצר המשלים, המוצר האמיתי שעליו אתם משלמים הוא האחסון של האתר – תשלום חודשי קבוע. 
המוצר שתקבלו הוא אתר הנבנה בתבנית מוכנה ללא התאמה אישית. אתר בינוני ומטה. 

כשתרצו להתנתק מהחברה, יזכירו לכם שחתמתם על חוזה ששולל מכם כל זכות או בעלות על האתר שעליו שילמתם באופן חודשי/שנתי. 

תשלום חד פעמי – מומלץ 

תשלום חד פעמי מקנה לכם בעלות בלעדית על אתר האינטרנט והפיכתו לנכס קבוע, שלא תלוי בחברות אחסון או תנאים המגבילים אתכם, אם בחרתם להיפרד האתר נמצא ברשותכם המלאה.

איך מפרסמים את האתר?

כמעט כל פעולות השיווק שלכם באינטרנט מתחילות מהקמת אתר אינטרנט, באופן כללי אני מקדם ומפרסם רק אתרים שבניתי במו ידי, זאת כדי לשלוט על מערך השיווק באופן מוחלט. 

אחרי שבניתם אתר אינטרנט, צריכים לבחור את פלטפורמת השיווק הנכונה, כמובן שאפשר לשווק גם ב2 או 3 פלטפורמות, בואו נדבר על האופציות: 

לפרסם את האתר שלך בגוגל: 

גוגל היא מערכת פרסום מצוינת ודרך מדהימה לפרסם האתר שלך, אחת הדרכים הטובות ביותר לפרסום בגוגל היא קמפיין חיפוש, בקמפיין זה יוצגו המודעות הפרסומיות שלך לאנשים שחיפשו את השירותים שלך בגוגל. 

שיטת התשלום בקמפיין פרסום בגוגל מהסוג הזה היא ״ppc״ – תשלום עבור הקלקות.  

גוגל תחייב את החשבון שלך בכל פעם שאדם יקליק על המודעה שלך ויעבור לאתר שלך. 

תקציב הפרסום בגוגל לעסק קטן צריך להתחיל מ- 1000₪1500₪. 

לאיזה עסקים פרסום בגוגל מתאים? 

התשובה הכללית היא הרוב המוחלט של העסקים. 
אבל אני רוצה להיכנס איתכם לפרטים יותר קטנים: פרסום בגוגל יתאים לעסקים שצריכים להיות נוכחים בזמן שהלקוח מחפש את השירות: זה יכול להיות שירות הובלות, חנות וילונות, פסיכולוג, חנות ספרים, חנות למוצרי טמבור ועוד. האם גם השירות שלכם משתייך לעקרון הפשוט הזה של ביקוש והיצע? סביר שכן. 

לפרסם את האתר שלך בפייסבוק ואינסטגרם 

פרסום בפייסבוק ואינסטגרם היא אופציה שמתאימה לעסקים שצריכים לייצר את הביקוש לשירותים והמוצרים שלהם ולכן לא תתאים לכל סוגי העסקים. 

בואו נדבר על פרסום האתר שלכם במערכת פייסבוק-אינסטגרם (מדובר באותה המערכת), נתחיל בזה שאפשר לפרסם בפייסבוק ואינסטגרם גם מבלי שיש לכם אתר אינטרנט, אבל זאת לא הדרך הטובה וגם נסביר מה הבעיה במקרה הזה: 

נניח והגולש ראה את המודעה שלכם בפייסבוק והוא לחץ עליה כדי לקבל פרטים נוספים – ישנה אפשרות לשלוח אותו למלא טופס או להתקשר לעסק שלכם בלי לצאת ממערכת פייסבוק ולכאורה, אין צורך באתר אינטרנט. 

שימו לב לבעיה במקרה הזה: פניות שיגיעו היישר מפייסבוק ולא יעברו סינון נוסף באתר האינטרנט – יהיו פניות הרבה פחות רלוונטיות ואיכותיות. 

ולכן, כשמפרסמים בפייסבוק ואינסטגרם חשוב לשלוח את הגולשים לאתר האינטרנט שלכם, שם הם יוכלו לקבל פרטים נוספים על המוצרים והשירותים שלכם, וכך ההתעניינות שלהם תהיה יותר איכותית ומוכוונת. 

בהשוואה לפרסום במנועי החיפוש, הפרסום ברשתות החברתיות יהיה וויזואלי יותר ויכלול תמונה או סרטון שיווקי ובגלל זה הוא יתאים הרבה יותר לעסקים שהמוצרים שלהם וויזואליים כמו חנויות בגדים, מסעדות, ניתוחים פלסטיים, מוצרי קוסמטיקה ועוד. 

גילוי נאות, דרכי קידום נוספות: 

חשוב לציין שיש דרכים נוספות לקידום האתר שלכם כמו קידום אורגני במנועי חיפוש, קידום מאמרים באתרי תוכן, קידום בטיקטוק ועוד דרכים שלא ארחיב עליהן כאן כי אני מתמקד בדרכי פרסום ספציפיות לאתרים שלי שהן גוגל ופייסבוק נכון לקריאת השורות האלה.