למה הלידים שלכם מחפשים רק את המחיר נמוך? למה הסיבה היחידה שבשבילה הם פונים אליכם היא כדי להשוות מחירים? הסיבה היא בגלל שהם לא מכירים אתכם מספיק ולא סומכים עליכם ברמה המקצועית, במאמר הזה אני הולך להסביר לכם איך להפוך את הלידים הקרים האלה ללידים חמים ואיכותיים שרוצים לקנות במיוחד מהעסק שלכם.
מה זה ״ליד חם״?
אז לרוב כשאומרים ליד חם, מתכוונים לליד השאיר פרטים ממש עכשיו באחד מהנכסים הדיגיטליים שלכם… זה יכול להיות מהרשתות החברתיות או מהאתר שלכם.
אבל אם הליד הזה, מחפש רק את המחיר הנמוך, הוא לא באמת ליד חם. ליד חם אמיתי זה ליד שרוצה לקנות במיוחד מהעסק שלנו, ולא תהיה לו בעיה לשלם את המחיר תמורת האיכות שלנו.
איך אפשר לשפר את איכות הלידים שלנו?
כדי שליד יגיע לרמת הבשלות הזו, אנחנו חייבים להשתמש ב2 עקרונות מרכזיים בפרסום שלנו,
- היכרות מוקדמת
- חיבור
היכרות מוקדמת עם העסק שלכם:
כשאני אומר היכרות מוקדמת, אני מתכוון ל-לגרום לצופים להכיר אותנו, בעזרת חשיפה חוזרת לפרסומים שלנו במשך מספר לא מבוטל של פעמים. כדי לעשות את זה בפייסבוק ואינסטגרם, אנחנו נשתמש בקמפיין שנקרא קמפיין ״תפוצה״ – ותחת העמודה ״מיטוב להצגת מודעות״ נסמן אופצייה בשם ״חשיפה״ – ככה נגרום לפייסבוק לפייסבוק להציג את המודעות שלנו בפני אנשים פעמים רבות ככל האפשר.
לא יקרה כלום בחשיפה הראשונה.
בחשיפה הראשונה אלינו, לא יקרה שום דבר! אבל בפעם השישית, שביעית, עשירית וכך הלאה, הגולשים כבר ירגישו שהם *מכירים אתכם* ויסמכו עליכם הרבה יותר.
חיבור – תגרמו לאנשים להתחבר רגשית עם העסק שלכם.
העיקרון השני שיעמיק את איכות הלידים שלנו הוא עקרון החיבור, אנחנו צריכים ליצור חיבור עם הצופה. בשביל ליצור חיבור אנחנו צריכים להשקיע בתוכן פרסומי מעניין/בעל ערך מוסף/מצחיק או מרגש שיגרום לגולשים להתחבר אלינו.
אם ניצור תוכן משעמם ורגיל, לא נצליח לעניין אף אחד! תחשבו על זה כמו היכרות בין בני אדם, אנחנו מתחברים לאנשים, מעניינים, מרגשים, מצחיקים או כאלה שנותנים להם ערך מוסף. החיבור הזה קורה *גם בין אנשים לעסקים*, והדרך להשיג אותו, היא בעזרת פרסום מעניין, בעל ערך, מצחיק, או מרגש.
אגב לא מרגש מהמובן הבכייני או הרומנטי, אלא פרסום שמעורר את רגש הצופה כמו.. מה יכול להשתנות בחיים שלו אם יצרוך את השירותים שלנו? זאת שאלה שיכולה להעלות רגש עז אצל הצופה.
הרי אתם משקיעים כל חודש אלפי שקלים על שיווק, כמה כסף השקעתם בתוכן שאתם מקדמים? הרי למה פרסומות הן דבר כזה מושקע? למה לא פשוט להציע לכם את ההצעה מאחורי הפרסומת ולגמור עם זה? *מהרצון להשיג חיבור*. ולא משנה אם אתם עסק קטן או גדול, עקרון החיבור תקף לכולם, תשתמשו בו – ותשקיעו בתוכן איכותי.
אז צריך לשווק לקהל היעד תכנים איכותיים, ולהציג אותם במשך מספר רב של פעמים אבל… אבל איך מוודאים שאותם האנשים בדיוק, יחשפו לפרסום שלי פעם אחר פעם? כאן יוצאים מהפרסום ונכנסים לשיווק.
אנחנו צריכים לנצל את הנתונים מפלטפורמות הפרסום, ולייצר מהם רשימות קהל.
אנחנו צריכים לבנות רשימת קהל שמורכבת מאנשים שכבר ביצעו איתנו אינטראציה כל שהיא, אפשר ליצור רשימות קהלים מתוך הנתונים שנאספים ועומדים לזכותנו בכל מערכות השיווק והפרסום, אם צברתם חשיפות, ולייקים ואינטראקציות מסוימות בזמן האחרון – תנצלו אותה ותייצרו קהלים.
בפייסבוק למשל – אפשר לייצר קהלי רימרקטינג, או בעברית, קהלי שיווק מחדש. קהלים אלה משמשים אותנו כדיי לשווק בפעם השניה השלישית וכל הלאה – לאותם האנשים שביצעו איתנו כבר אינטראקציה ובכך להשיג איתם היכרות מוקדמת – ולחזק איתם את הקשר.
קהלים אלה נלקחים ממקורות שונים, לדוגמה: גולשים שנכנסו לעמוד העסקי שלנו.
או גולשים שצפו במודעות שלנו או ביצעו איתן אינטאקציה.
אפשר ליצור קהלי רימרקטינג וקהלים שונים גם במערכת הפרסום של גוגל ויוטיוב, אנליטיקס, טיקטוק ועוד.
אחרי שיצרנו רשימת קהל:
המטרה היא לשווק מחדש *לאותה הרשימה* – תוכן איכותי בתדירות גבוהה שיגרום להכרות, לחיבור שכתוצאה מהן לא תהיה לאותו הקהל בעיה לרכוש מאיתנו, הליד שנקבל מתוך אותה רשימה יהיה הרבה יותר בשל ומוכן לקנות מכם, הוא לא יחפש רק את המחיר הנמוך והוא יהיה מוכן להוציא את הארנק לעסק שהוא כבר מכיר וחש כלפיו רגש חיובי.
או במילים אחרות – ליד חם אש.